Het komende decennium zal online en offline meer met elkaar verweven raken, zal de individuele klant centraal komen te staan en zet de toename van het online winkelen de vitaliteit van de winkelgebieden onder druk. “In een wereld die meer en meer gedigitaliseerd raakt en waarin de online ontwikkelingen steeds sneller gaan, is kennis van de richting en gevolgen van deze trends cruciaal voor retailers”; aldus Hoogleraar Weltevreden.

Maar het hoogtepunt van puur online kopen is voorbij. Wil een klant iets kopen, dan combineert hij online winkelen met offline winkelen. Ze willen zelf bepalen wat ze waar, op welke manier en op welk moment willen kopen. Aangezien de consument degene is die de portemonnee trekt, is het zaak daar als ondernemer op in te springen.

Heb je op dit moment alleen een offline winkel? Concentreer je dan náást je fysieke winkel op een onlineonderneming. Maak een website, zet een webshop op en kijk hoe je social media in kunt zetten. 

De winkel moet een feestje worden en online de reis naar je product…. 

Met Ambacht zoeken we de verbinding met jullie en voor jullie, zet je winkel in een paar stappen online en te gelijker tijd kan je de verbinding met je medewinkeliers vinden door ambacht.